Lier, 8 mei 2026: In het L'Avenir stadion van K. Lyra-Lierse vond de eerste editie van de Penalty Cup plaats. Het eerste van enkele eindeseizoen events die na afloop van het voetbalseizoen plaatsvinden op Sportpark Lier.
Met 23 ingeschreven ploegen werd de avond meteen een groot succes. Daarnaast genoten heel wat toeschouwers vanop de hoofdtribune van het spektakel op het veld. Voor supporters van Lyra-Lierse was het een uitgelezen kans om zich vanop de penaltystip eens te meten met hun helden. Zo konden ze het opnemen tegen ploegen met onder andere doelman Mats Sterkens of clubiconen Jordy Peffer en Koen Weuts.
Naast de spelers uit de huidige kern van de Pallieters, werd er nog wat schoon volk gespot op de deelnemerslijst. Onder de bekende gezichten ook enkele oud-spelers zoals Renzo Flebus, Brent Van den Abeele en Ilias Cloetens, maar ook bekendere ex-profspelers zoals onder andere Ritchie De Laet en Thomas Wils.
De avond werd afgesloten met een after party. DJ en beloften speler Sef Daponte (DJ Sef SansT) draaide nog tot na middernacht plaatjes.
Op zaterdag 23 mei staat er al een volgende event op de agenda. Dan organiseert K. Lyra-Lierse een Groot Eindeseizoensfeest voor jong en oud. Zo kan je er komen koersen op rollen en worden de kampioenen ploegen uit de jeugdwerking gehuldigd. Meer info over het volledige programma op www.lyralierse.be .
(MSL/foto’s EP)